Sign In

Remember Me

איך לפתוח חשבון בנק זר בחו"ל?

bank-accountתהליך פתיחת חשבון בנק בחו"ל הינו פשוט אך יש לבצע אותו נכון כדי שבקשתך לפתיחת חשבון תאושר. בנקים רשאים לסרב לפתוח חשבונות בנק והם לא ישתפו אותך בסיבות לכך. תזכור שהבנק רוצה להרוויח מחשבונך.

למי מתאים לפתוח חשבון בנק זר?
לכולם. כמהגר לתקופה קצרה או ארוכה תזדקק לשירותיי בנקאות שוטפים באיזור מגוריך, כגון; חשבון עו"ש, כרטיסי אשראי, ביצוע תשלומים והעברות בנקאיות, חסכונות ואולי להשקעות.

אמנם בשבוע הראשון לאחר נחיתתך כנראה תסתדר עם המזומנים שתביא מהארץ וגם תוכל למשוך כסף בכספומטים (בשער חליפין ועמלה יקרים) אך אם תרצה להשתלב במדינה חדשה מומלץ לך לפתוח חשבון בנק כבר בחודש הראשון לאחר נחיתתך. (סדר הפעולות שיש לבצע לאחר נחיתתך מוסבר בקישור זה)

[stextbox id="warning"]שלב ראשון – חיפוש בנק[/stextbox]

  • כנס לאתרי האינטרנט של הבנקים ובדוק לאיזה מהם יש ממשק בשפה האנגלית (אלא אם אתה שולט בשפה המקומית). סביר להניח שפעולות רבות תבצע דרך האינטרנט, זו דרך יעילה, מהירה וזולה לביצוע פעולות. (אגב, זו הזדמנות לפתוח גם חשבון פייפל לא ישראלי, אז תוכל לבצע עיסקאות אותו תקשר לחשבון בנק, דבר שאינך יכול לעשות עם הפייפל הישראלי).
  • הכן רשימה של התנאים, העמלות וההטבות שכל אחד מהבנקים מציעים ללקוחות חדשים בהתאם לצרכים הפיננסים שלך.
    בנקים מסויימים פוטרים מדמי ניהול חודשיים ללקוחות חדשים, אחרים מעניקים הטבות לסטודנטים ועוד.
  • בדוק לאיזה בנקים יש סניפים במקום מגוריך. אין בהכרח עדיפות לבנקים גדולים, ההיפך, לעיתים בנקים או סניפים קטנים יכולים להעניק לך שירות מעודף. אם אתה אוהב הרפתקאות צא לטיול רגלי במספר סניפים כדי להתרשם מהאווירה, ממספר עמדות ה- ATM, מאורך התור וכמובן מהבנקאים עצמם, אך אל תתפתה לפתוח חשבון, זכור שמדובר בביקור להתרשמות בלבד.

זמן ביצוע: 30 דקות (לא כולל סיור רגלי).

[stextbox id="info"]שלב שני – קביעת פגישה טלפונית(!) עם בנקאי[/stextbox] עולם הבנקאות הוא מורכב ומרתק עם חוקי משחק משלו. אם אתה רוצה להשתלב אתה צריך לשחק בכללים שלו. הבנקאי רוצה לדעת שאתה יודע מה אתה רוצה מעצמך. לקוח רציני, הוא אדם שמתקשר לסניף הבנק וקובע פגישה טלפונית לפתיחת חשבון. סביר להניח שפגישה מתואמת תפגיש אותך עם בנקאי בכיר שיהיה קשוב לצרכיך ובעל נכונות גבוהה יותר להמליץ על פתיחת החשבון מאשר הגעה מקרית לסניף שם תופנה לבנקאי אקראי שכל כך עסוק עד שתקבל סירוב מחוסר זמן.

במידה ובשיחה הטלפונית מבקשים ממך להגיע לסניף ללא תיאום מראש, נסה לדלות פרטים לאיזה מחלקה ובנקאי אתה מתבקש להגיע.

זמן ביצוע: 10 דקות

[stextbox id="download"]שלב שלישי – הפגישה בבנק[/stextbox] לרושם ראשוני – אין הזדמנות שניה!

הבנקאי רוצה לדעת עליך:

  1. איזה טיפוס אתה ומהו הסיכון שלהם במתן שירותי בנקאות עבורך.
  2. מהם הצרכים והפעילויות הפיננסיות שלך וכמה הם ירוויח מהן.

איך להגיע לפגישה?
תגיע מסודר, נקי ורענן לבוש בבגדים אלגנטיים, אין צורך ללבוש משהו שנראה לא טבעי עליך ולא חייבים להגיע בחליפה (אלא אם זו המלתחה הקבועה שלך).

השאלות שסביר להניח שתישאל
"מהי ההשכלה שלך? מהו המקצוע שלך? במה אתה עובד או עבדת למחייתך? כמה אתה מרוויח או צופה להרוויח? לאיזו מטרה אתה רוצה לפתוח חשבון בנק? האם אתה זקוק לשירותי בנקאות מסויימים מהבנק?" הבנקאי עשוי להתעניין באומדן הכנסות והוצאות אישיות, נכסים והתחייבויות.

ספר לבנקאי בצורה מתומצתת על עצמך, נסה לענות באופן ידידותי וגלוי לב והצג לו את המסמכים הנדרשים לפי דרישתו.

מסמכים

  • דרכון.
  • מסמך אישור תושבות מהעירייה (שם מופיעה כתובת המגורים).
  • חוזה העסקה ו/או אישור לימודים (אם יש – יתרון ניכר).
  • המלצות, אישורים, ביטחונות, ערבים ועוד

זמן ביצוע: 30-60 דקות (כולל קפה)

האם צריך להביא איתך כסף?
כשפתחתי חשבון ב- Deutsche Bank בפרנקפורט הבאתי איתי כמה אלפי יורו במעמד פתיחת החשבון, אבל את הבנקאית זה לא הרשים. ברגע שעמדתי בקריטריונים ומחלקת הביטחון אישרו את פתיחת החשבון, תוך 24 שעות הוא הופעל. לאחר שבוע קיבלתי בדואר את כרטיס הדביט (Debit Card – מה זה? בכרטיס דביט אתה יכול לקנות ולמשוך כסף עד ליתרה החיובית שיש לך בעו"ש, כלומר בניגוד לכרטיס אשראי ההוצאות שלך בשליטה)

למרות זאת, אני ממליץ להביא איתך לפגישה לפחות $1,000 במזומן. בנקים אוהבים כסף, אותו הם מלווים במינוף של פי 10 ללקוחות אחרים! אם יש לך תזרים מזומנים חיובי ואתה לא מרושש כלכלית הם לא יהססו לפתוח לך חשבון.
בבנקים מסויימים, כמו Bank of America בארה"ב, מקבלים פטור מדמי ניהול חודשים אם מפקידים מעל לסכום מסויים בחשבון החיסכון. אל תהסס לשאול את הבנקאי שאלות במעמד פתיחת החשבון!

סירבו לפתוח לי חשבון בנק, מה לעשות?
במידה וסירבו לפתוח לך חשבון, אתה יכול לשאול את הבנקאי אם יש משהו נוסף שאתה יכול לעשות, כולל מסמכים נוספים שיכולים לסייע. למשל, מכתב רשמי מסניף הבנק שלך בישראל שמאשר שאתה לקוח הבנק שרואה בך לקוח מעורך. (מכתב כזה גם יכול לסייע לך למצוא דירה, למשל)
אפשרות שניה וסבירה יותר; גש בנק אחר. זה שוק חופשי!

האם עליך לדווח לרשויות המס בישראל על פתיחת חשבון בנק בחו"ל?
כתושב ישראל עליך לדווח לרשויות המס בישראל על הכנסות שיש לך בחו"ל. אך כל עוד בחשבון הבנק הזר אין לך הכנסות אתה לא צריך להטריח את עצמך. יוצא מהכלל הוא ביטוח לאומי: כמהגר מומלץ לך לשלם את ביטוח הלאומי במדינת ההגירה ולהימנע מתשלום ביטוח לאומי כפול במדינות בהם יש לישראל אמנה למניעת כפל תשלום דמי ביטוח. לאחר שתתבסס בחו"ל אני ממליץ לך לבטל את התושבות הישראלית.

Bank

קישורים רלוונטים: (נפתח בחלון חדש)

 


Subscribe
Notify of

1 תגובה
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Arnon
Guest
1 year ago

לא הבנתי:

  • חוזה העסקה ו/או אישור לימודים (אם יש – יתרון ניכר) – נניח שאתה פנסיונר ואתה לא עובד ולא לומד – אז אינך יכול לפתוח חשבון בנק?
  • המלצות, אישורים, ביטחונות, ערבים ועוד – מאיפה תביא המלצות, אישורים, בטחונות וערבים אם אתה נמצא בארץ חדשה וזרה? למה דרושים בטחונות אם אתה לא באוברדרפט? מי יסכים להיות ערב לך על סכומים בלתי ידועים? למה צריכים המלצות?