Sign In

Remember Me

מהי הגירה?

הגירה היא תנועת אוכלוסייה מארץ לארץ ומאזור לאזור שכוללת שינויים באורח החיים, החל מהחלפת מקום עבודה ועד להסתגלות לתרבות המקומית, שפה חדשה, לבוש ועוד. תופעת ההגירה מאפיינת את המין האנושי מראשית קיומו בזמנים ששבטים נדדו ממקום למקום בחיפוש אחר מזון ואף למטרות רבייה.
בספר בראשית היגרו יעקב ובניו למצרים מאחר שבארץ כנען היה הרעב כבד מאוד (תשובה לכל הדתיים שמזדעדע למשמע הירידה מהארץ המובטחת).

באיחוד האירופי, למשל, המעבר של כסף, סחורות ואנשים הוא חופשי. אזרח איטליה רשאי ללמוד, לעבוד ולגור בצרפת, בספרד או באנגליה ללא מגבלה כלשהי. מדינות רבות, למשל אוסטרליה, מקיימות כנסי הגירה בארה"ב, באנגליה ובאירלנד כדי למשוך אליהן צעירים משכילים.

מקור: www.worldmapper.org הורד קובץ PDF

תאילנד, הארץ של האנשים המחייכים, מגייסת לשירותיה מדענים, מהנדסים ודוברי אנגלית כדי לפתח את ממלכת סיאם התוססת.
סין והודו מעודדות צעירים ללמוד בארה"ב כדי לרכוש השכלה מערבית מתקדמת ולאחר מכן לחזור לארצם ולעזור לפיתוחה. יפן מאמצת לשירותיה מנהלים מערביים כדי לעודד את כלכלתה.

כמו בשוק החופשי המדינות מתחרות ביניהן על לבו של תושב העולם, ומציעות לו אפשרויות לרווחה אישית. איטליה, מעצמה בינלאומית של אוכל משובח, מייצאת לגרמניה שפים וטבחים. גרמניה, מעצמה בינלאומית של ציוד תעשייה כבד, מייצאת לאיטליה מהנדסים וטכנאים. זה המשחק, כולם משחקים בו, וכולם מרוויחים בו.

אתה יכול לצבור חוויות מסעירות, להכיר אנשים ותרבויות ססגוניות בברזיל או ביפן, להרוויח כסף, אפילו הרבה כסף, להגשים את עצמך, ואולי הכי חשוב – להיות חופשי.

קישורים רלוונטים:


Subscribe
Notify of

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments